שם לעסק – שאלות ותשובות

אם הגעתם לכאן סימן שאתם בשלב של בחירת שם חדש לעסק / חברה / מוצר או שירות.

אנחנו ב"סטודיו סימני דרך" מתמחים בנושא מציאת שמות כחלק מתהליך המיתוג אותו עוברים אצלנו מדי שנה מאות לקוחות מרוצים. כחלק מהשירות שלנו נשמח לחלוק עמכם כאן מעט מהתובנות שלנו בנושא ולשתף אתכם בשאלות ובתשובות הנפוצות שנשאלות מדי יום בנושא. חשוב לציין שאלו תשובות שנסמכות על ניסיוננו האישי והשיווקי בלבד – לא תמצאו כאן את מה שמלמדים (או לא מלמדים) באקדמיה או את מה שמציעים נותני שירות אחרים בתחום.
אם בכל זאת עלו לכם שאלות אישיות או שאלות שתרצו לשתף בהן אחרים, תוכלו לפנות אלינו תמיד דרך עמוד יצירת קשר.

ש: האם אני חייב שם לעסק שלי?

ת: כן. לפחות אם הכוונות העסקיות שלכם הן מעל למינימום. המטרה של שם עסק שיווקי היא לייצר עבורכם פניות מלקוחות שנחשפו למסר שלכם דרך השם.

ש: האם שמי הפרטי לא מספיק טוב? 

ת: זה נכון שהשם הפרטי שלכם – עבורכם, הוא אחד הדברים היפים, האיכותיים והסקסיים בעולם. אבל…

1. אף אחד (כמעט) לא מכיר אתכם ולכן שימוש בו הוא פיספוס של הזדמנות. איזו הזדמנות?
2. הזדמנות עסקית. הזדמנות להעביר מסר. שם העסק שלנו יופיע מעתה בכל פעולה מול הלקוחות שלנו – אז למה לא לתת לו להעביר מסר שישרת אותנו?
3. מחר כשתגדלו ויהיה לכם עסק מצליח הסוכנים שלכם ישתמשו בשמכם הפרטי כדי להציג את עצמם – אין צורך לפרט כאן מה הטעויות שלהם עלולות לגרום לכם.
4. צריך לזכור שעבור אחרים (לקוחות פוטנציאליים) השם הפרטי שלכם יכול ליצור קונוטציה שלילית לאו דווקא באשמתכם – מישהו עם שם דומה שעשה להם משהו רע (נגיד). זה לא בסיס טוב לתקשורת.

ש: איך יודעים ששם הוא מקורי?

ת: זו אחת השאלות הנפוצות ביותר – ננסה לקצר את התשובה ככל הניתן.
ברוב המקרים שם העסק הופך לאחר זמן מה גם לסימן זיהוי משפטי – לכן ישנה תמימות דעים לגבי העובדה ששם חייב להיות מקורי ורשום על שמכם. בנוסף לא הייתם רוצים שמישהו שבחר בשם כמו שלכם ירמה לקוחות ויוציא לעצמו שם רע ולא תבינו למה לקוחות לא מתקשרים אליכם…

1. במידה ומצאתם שם טוב לעסק היינו ממליצים לבצע קודם חיפוש ברשת לביטוי שמצאתם.
כדאי לבדוק גם באתר של רשם החברות ולראות שאין חברה בשם הזה. אם ישנה – תיאלצו להפרד מהרעיון לשם ולחזור לקידוחים.
2. במידה והשם לא קיים בכלל ברשת זה סימן טוב – בדקו האם ישנו דומיין פנוי.
3. במידה והדומיין פנוי רכשו אותו. העלות סמלית והחשיבות שלו גדולה.

ש: מה עושים כדי לשמור משפטית על שם שמצאנו?

ת: במידה ומצאתם שם מקורי לחלוטין והייתם רוצים להגן עליו בכל מחיר – ההמלצה שלנו היא לבדוק מול עו"ד המתמחה בקניין רוחני לגבי התהליך לרישום סימן מסחרי.

ש: האם ניתן לתבוע אותנו להסרת שם העסק?

ת: חד משמעית כן. במידה ואחר רשם את שמכם בצורה חוקית הוא יכול לתבוע את ההסרה של השם ואף פיצויים.

ש: מהו דומיין ואיך רושמים אותו?

ת: דומיין הוא שם מתחם (כתובת) באינטרנט. מהרגע שרכשתם אותו ורשמתם אותו על שמכם איש לא יוכל לעשות בו שימוש מלבדכם.
לצורך הבדיקה והרכישה של דומיין בשם העסק שלכם אנו ממליצים על השירות המצויין של חברת לייב דיאנאס (זו לא פרסומת, הם באמת הכי נוחים לעזרה בתפעול וניהול הדומיין).
על גבי הדומיין ניתן בעתיד לבנות אתר אינטרנט, לפתוח תיבת מייל (info@yourdomain.com) ועוד פעולות.

ש: שם קצר? שם ארוך? מה שביניהם…

ת: הנוסחא היא כמובן שם קצר ככל הניתן אותו יהיה ללקוחות קל לזכור – לא תמיד זה מתאפשר אבל הכוונה היא להגיע לשם שיהיה יותר קצר מארוך.

ש: מהו סלוגן ואיך אני משתמש בו בצורה יעילה?

ת: סלוגן הוא משפט משלים לשם העסק וממוקם (בד"כ) יחד איתו בעיצוב הלוגו. בסלוגן משתמשים כדי לחזק את המסר וכדי להשלים אינפורמציה ששם העסק שלנו מחסיר. שם וסלוגן טובים אמורים לתת ללקוח שלנו תמונה שלמה לגבי המסרים השיווקיים העיקריים שלנו. אנו ממליצים שאורך הסלוגן יהיה עד 5 מילים – לא יותר.

ש: מהו התהליך למציאת שמות שאתם מציעים?

ת: התהליך אותו אנו מציעים ב"סטודיו סימני דרך" נקרא סיר לחץ והוא מקיף בצורה משמעותית את כל האספקטים השיווקיים שחשוב להציף במהלך החשיבה על שם עסק. מדהים לראות שבעקבות התהליך בחלק מהמקרים לא אנחנו חושבים על השם – אלא הלקוחות עצמם! זה קורה משום שאנו מערבים את הלקוחות בתהליך ויחד איתם יוצאים ל"מסע גילוי עצמי" עבור העסק.

ש: מה עוד קורה בסיר לחץ?

ת: מעבר לחשיבה ולרעיונות לשם עסק, תהליך סיר לחץ מעניק לנו גם הגדרה שיווקית חדה, התבוננות עתידית על אופי המיתוג ורעיונות מעולים איך למנף את העסק שיווקית.

לפרטים נוספים אודות השירות ולשאלות בנושא שם עסק תוכלו תמיד ליצור קשר 

 

סטודיו סימני דרך | מיתוג שמבין ביזנס - רח' המתכת 28 א.ת. כרמיאל (מכתבים ל: אשור 5/2 כרמיאל), טלפון: 072-2524247, נייד:054-5458974