קיר ודלת

ההבדל בין קיר לדלת

תחשבו על זה לרגע. מהו ההבדל בין קיר לדלת?

התשובה פשוטה. ידית וציר, שני חלקי מתכת קטנים שהופכים קיר מלהיות קבוע וסגור – לדלת, כזו שנפתחת ומאפשרת מעבר. זהו ההבדל הקטן בין קיר לדלת (קטן קטן אבל… משמעותי).

אז את מי ממתגים פה?

בתהליך מיתוג עסקי הראייה איננה רחוקה מההסתכלות על קיר ודלת ועל ההבדלים ביניהם. כשאנו מבצעים מיתוג או מיתוג מחדש (re-branding) אנחנו חייבים להקדיש מחשבה ומיקוד לכל אותם הבדלים קטנים (אך גדולים) שמאפיינים את העסק העומד מולנו ואותו אנו מבקשים למתג. תהליך המיתוג לוקח את הגורם האנושי המפעיל את העסק (בד"כ בעל העסק) למקומות העמוקים ביותר הקיימים בו ואותם אנו מבקשים להציף על מנת להתבונן בהם ולהכיר אותם. ההתבוננות הזו מטרתה לחדד לנו את אותם ההבדלים הקטנים שיבדילו בין קיר לדלת. מתוך אותה התבוננות עולה הזהות הטבעית ביותר עבור העסק – וכן, עסק מתפקד הרבה יותר טוב כאשר הוא שלם עם החזות שלו על כל רבדיה – מהרובד הפילוסופי העומד מאחורי השם והסלוגן ועד לרובד המוחשי של התחושה אותה משאיר כרטיס הביקור בידיו של לקוח פוטנציאלי. עבור אותו בעל עסק המיתוג, מעבר להיותו מעטפת של מילים, צבעים וצורות שאמורה להיחרט במוחו של הלקוח, הוא גם הזהות של העומדים בקדמת העסק ומציגים אותו לעולם. בעלי עסקים (להבדיל מרוב השכירים) חיים את העסק שלהם שנייה אחרי שנייה, פעולה אחרי פעולה, מדרגה אחרי מדרגה, בתור שכאלה אפשר להגיד בקלות שהמיתוג הוא לא רק מיתוג של העסק אלא גם של מי שמגיש כרטיס ביקור של העסק עליו מתנוסס הטייטל מנכ"ל\בעלים\מנהל וכו'…    המיתוג של העסק הוא הלכה למעשה המיתוג של אותו אדם הנמצא מאחורי העסק ומפעיל אותו. הגורם האנושי.

קצת על התהליך

תהליך המיתוג הוא תהליך מרתק המשלב את כל מה שסטודיו סימני דרך מציע לעולם. בעזרתו של תהליך זה ניצור יחד סימני דרך – למי? ללקוחות שמחפשים אתכם.
הכל מתחיל מעבודת קופירייטינג שאחראית על הדבר החשוב ביותר לכל עסק – שם לעסק. איזה שם? שם שלי? שם של העסק? של של הבן שלי? אולי בלי שם? לכל השאלות האלה יש תשובות שמגיעות בעזרת כלים שונים כמו "שיטת סיר הלחץ". לשם הנבחר אנו מצרפים בדרך כלל סלוגן. בסלוגן משתמשים כדי לחדד את  המסר אותו אנו מבקשים להעביר ללקוח. הוא חייב להיות שנון וחכם וכן, לפעמים הוא צריך להיות גם קצת חוצפן.  אחרי שבחרנו שם וסלוגן אנו ניגשים לעבודת העיצוב, כאן נחלץ לעזרתנו המחשב שבעזרת תוכנות מתקדמות מאפשר עיצוב מתקדם לפי הסטנדרטים והרוח העיצובית הקיימת כיום בשוק. אנו מעצבים קודם  כל לוגו במספר דוגמאות לבחירת הלקוח ומקדישים לעיצוב הלוגו כמה שיותר תשומת לב ומשמעות כיוון שעיניו של הלקוח תמיד יתורו אחר הלוגו והרושם הראשוני החזק ביותר שנוצר ללא נוכחותנו יהיה במפגש בין הלקוח ללוגו שלנו. עיצוב הלוגו מוביל לעיצוב כרטיס ביקור כאן כבר מדברים בשפה אחידה עם הלוגו, שומרים על הצבעים והאנרגיות, כרטיסי הביקור שאנו מעצבים הינם ברורים ובעיקר מדברים בשפת המיתוג והמסר של העסק (ניתן כמובן גם לעצב פליירים, מודעות או ברושורים אבל על כך לא נרחיב במאמר הזה).  השלב הבא ביצירת סימני הדרך לעסק שלכם הוא האינטרנט, כיום כלי שיווקי בלתי נפרד ממערכת השיווק של העסק שלכם, וכדי שיהיה ברור – כל עסק חייב נוכחות באינטרנט, אין כאן בכלל שאלה. אז מה עושים באינטרנט? אתר? דף נחיתה? פייסבוק עסקי? קמפיין PPC? סתם מפרסמים מאמרים? לכ השאלות הללו ישנן תשובות שיתקבלו בשיחת איפיון איתנו, לכל עסק מתאימה השקעה באינטרנט בסדר גודל אחר ובעלת אופי אחר. אנחנו נעזור לכם להבין במה כדאי ובמה לא כדאי להשקיע. בנושא שיווק באינטרנט כדאי תמיד להתעדכן על חבילות השיווק באינטרנט של סימני דרך.

זהו, סיימנו את תהליך המיתוג, לעסק שלנו יש פנים ידיים ורגליים והוא מטייל ופוגש לקוחות חדשים, מרענן מערכות יחסים רדומות והעיקר מביא לנו יותר תוצאות עסקיות ($$) שזה מה שרצינו מלכתחילה.

רוצים עוד פרטים? צרו עימנו קשר עוד היום ונפגש.

סטודיו סימני דרך | מיתוג שמבין ביזנס - רח' המתכת 28 א.ת. כרמיאל (מכתבים ל: אשור 5/2 כרמיאל), טלפון: 072-2524247, נייד:054-5458974