מיתוג הוליסטי

אפ אפ אפ רגע רגע… לפני שאתם לוחצים על החץ שיחזיר אתכם חזרה לעמוד הראשי, אם העסק שלכם יקר לכם ואם אתם רוצים בהצלחתו – קיראו קצת הלאה. בסדרת המאמרים הזו אני לא מדבר על דיקור ומדיטציות ולא על קטורת ופעמוני רוח. טוב אולי… אם אתם מבקשים למכור אותם. הכוונה במונח מיתוג הוליסטי, במקרה הזה, לקוחה מהשורש – הוליסטי = שלם. וכשאני מדבר על מיתוג שלם זהו מיתוג שאין בו חורים והוא מקיף יפה יפה את הלקוח שלנו במעטפת של נוחות לקראת קניה ממשמשת ובאה.

מה הקשר נדנדה עכשיו?

את תהליך המיתוג ניתן לדמות לתליה של נדנדה מהתקרה בכל מרפסת או בית. המדד לכך שהנדנדה נתלתה טוב הוא שניתן להתנדנד בה ולהנות ממנה בביטחה. כך גם בתהליך המיתוג של עסק אנו מחברים את החלקים אחד אחד בצורה טובה כדי שנוכל להנות ממנו וגם כדי למנוע נפילות.

השתכנעתם? קדימה בואו נצלול אל תהליך המיתוג השלם בסדרת מאמרים.

תבדקו טוב מה מחובר לתקרה

אולי לא שמתם לב ואולי אף אחד לא טרח לספר לכם אבל הדבר החשוב ביותר שיש למיתוג שלכם, החלק החשוב ביותר בתהליך ההמצאה שלכם עצמכם ושל העסק שלכם הוא השם. שם עסק הוא וו החיבור שלו לתקרה, ומה שנתלה עליו הוא תוצאה ישירה של איכות הוו ואיכות העבודה שביצענו כשהברגנו אותו למקום. בקיצור אם לא הקדשתם למציאת השם את הזמן המירבי, אם לא חשבתם עד הסוף "מה קורה אצל הלקוח כאשר הוא שומע את השם של העסק שלי?" אתם כנראה מפספסים הרבה פניות של לקוחות שנתקלים בכם ופשוט לא מבינים שאתם יכולים לעזור להם. הדבר הראשון בו יפגוש הלקוח שלכם הוא השם שלכם ולכן מומלץ בחום לחבר לעסק שם טוב שמייצג אתכם בכבוד.

מה זה שם טוב אתם שואלים?

ברור שתישאלו, אחרת למה אתם פה? שם טוב הוא שילוב כמעט בלתי אפשרי של המקצוע שלי, איכות העבודה שלי והכי חשוב המסר שלי. חייבים להשאר צמודים עד כמה שניתן לשלושת הפרמטרים האלה כדי שהשם יקדם אותנו בעסקים.

אחת הדוגמאות הטובות שאני נותן תמיד הוא שם שניסחתי לקולגה עסקית שלי בשם יעל כהן. יעל ביקשה להקים עסק למתן שירותי יבוא ויצוא לחברות ולפרטיים. כשאיפיינו את הלקוח האידיאלי העתידי שלנו וחשבנו איך הוא ייראה עלה בדימיוננו מנכ"ל עצבני שמצד אחד סחורה תקועה לו בסין והוא לא מצליח לתפוס את איש הקשר שלו שם ומצד שני לקוחות זועמים רוצים את הסחורה שלהם ומאיימים להפסיק לעבוד איתו. כל מה שאותו מנהל זקוק לו באותו רגע הוא הבטחה שהסחורה שלו תהיה אצלו בזמן. זה הכל. כך נולד השם לעסק של יעל – “Box On Time” והיום מדובר בעסק מצליח מעל למצופה. במקרה של יעל השם עשה הרבה עבודה אבל לא תמיד זה הולך כל כך חלק, לא תמיד שם טוב ישר נתפס.

נו ברור שלא נתפס, חסר לך דיבל…

אם השם שלכם הוא וו החיבור לתקרה כדאי להוסיף לו סלוגן מנצח שישמש כדיבל חזק ואיכותי להשלמת החיבור. סלוגן טוב הוא סלוגן שמחזק את המסר. לפעמים שם יכול להיות גם מקורי, גם כזה שנשמע טוב וגם הולם אותנו ברעיון אבל לא כל המסר עובר דרכו אל הלקוח וכאן נמצאת ההזדמנות שלנו להשלים את המלאכה ולחזק את המסר בעזרת קופירייטינג טוב. שימו לב שימרו על הסלוגן שלכם בגבול 5 המילים. יותר זה פחות. רוצים לדעת איזה סלוגן  בחרנו ליעל? כנסו לאתר שלה (-;

אוף…חשבו על זה קודם…

עוד נקודה חשובה בעניין השמות – מקוריות. המדד למקוריות בימינו אלו קצת השתנה עם כניסת האינטרנט לעולם וצריך להתחשב בפרמטרים שונים מבעבר לפני שמחליטים על שם. המדד אותו אני ממליץ לעסקים להתחשב בו הוא הדומיין או כתובת הרשת. ברגע שמצאתם שם טוב לכו לאחד ממנועי החיפוש לקניית דומיינים ובדקו האם הדומיין פנוי (בדיקה שגרתית של הכתובת באינטרנט לא מעידה האם הדומיין נקנה כבר או שהוא פנוי, אתם חייבים לבדוק את זה באתר של רשם מוסמך של איגוד האינטרנט הישראלי). במידה והעסק פונה או מיועד לפנות לחו"ל אתם זקוקים לסיומת com כדי שהשם שמצאתם יהיה רלוונטי אם אתם מתכננים לשווק רק בארץ קנו את הסיומת co.il במידה והשם כבר תפוס תוכלו תמיד לרשום אותו תחת סיומת אחרת אך כדאי לבדוק ע"י מי נתפסה הכתובת  co.il / com ואם אין התנגשות בין העסקים זה כבר עניין לשיקולכם. במידה ויש התנגשות – תחזרו לחשוב.

טוב מה? מתקדמים? יש לנו נדנדה שלמה לתלות…

רבות דיברנו ועוד נדבר על חשיבות השם בתהליך אבל את המסר קלטתם. לאחר שבחרנו שם שעומד בכל הקיטריונים אנחנו מביאים אותו אל המעצב הגרפי כדי שייתן לו ולעסק שלנו פנים וזהות או במילה אחרת – לוגו. זהו החלק הראשון שאותו אנו תולים על הוו שהשכלנו לחבר כל כך טוב לתקרה. במאמר הבא -­­­ הסוד ללוגו שעושה וואו.

סטודיו סימני דרך | מיתוג שמבין ביזנס - רח' המתכת 28 א.ת. כרמיאל (מכתבים ל: אשור 5/2 כרמיאל), טלפון: 072-2524247, נייד:054-5458974