מיתוג הוליסטי 2

או בשמו המלא – חשיבות המסר

במאמר הקודם דימינו את תהליך המיתוג לתהליך תליית נדנדה איכותית ובמפורט עסקנו בבחירת שם לעסק. אין ספק שזהו אחד הרגעים הקריטיים בתהליך המיתוג, שם טוב יוצר בסיס לעיצוב הדבר החשוב הבא בעסק – הלוגו. שיגעון הלוגו החל בערך בימי הביניים אז הזמין כל מלך או בעל אחוזה אצל גרפיקאי החצר שלו טבעת ייחודית אותה היה מטביע על כמה טיפות של שעווה ובכך היה המלך חוסך למי שקיבל את המכתב את הפחד שהמכתב לא מהוצאה לפועל. בהמשך ההיסטוריה בעלי עדרים החלו לסמן את הבקר בברזל מלובן עם צורה שייחדה את החווה שלהם. בדקנו עבורכם – בתי דפוס מודרניים כבר לא מציעים את השירות הזה. חבל.

סוגי לוגו

ישנן 2 שיטות עיקריות ליצירת לוגו – לוגו טיפוגרפי ולוגו סימבולי. חשוב מאוד להשתדל לא לערבב בין 2 השיטות, לבחור את זו שמתאימה לכם ולהתמקד בה. לוגו טיפוגרפי – טיפוגרפיה היא תורת הפונט ולוגואים טיפוגרפיים מבוססים על שימוש בטקסט בלבד.לעיתים עושה המעצב שימוש באותיות כדי ליצור צורות והדבר אף מומלץ אך כדי לא להעמיס על העין של הצופה בלוגו כדאי להשתמש בלוגו כזה באותיות בלבד ולא לשלב צורה כלשהי שאינה אות. לוגו סימבולי – בלוגו כזה המעצב מייצר או מצמיד לשם סמל חיצוני, בד"כ איור מופשט, שאמור לעזור לו להעביר את המסר.

צבעים

שימוש נכון בצבע הוא עניין קריטי בעיצוב לוגו. לכל מקצוע או מסר ישנו הצבע שהכי מתאים לו, צבע שמשדר מסר ברור, לעיתים כדאי לבחור בצבע שרוב השוק משתמש בו כדי לקצר את תהליך ההכרה של העין הצופה. לעיתים.


עיצוב לוגו בזרימה

דוגמה מצויינת לשימוש בצבעים נמצאת בלוגו שיצרנו עבור עסק בשם "בזרימה" אימון קבוצתי לתקשורת בין אישית. זהו לוגו טיפוגרפי בו האותיות מכילות קווים בתנועת גלים זורמים בגוונים שונים של כחול. השימוש בצבע היה כדי ליצור הקבלה למים וכדי לחבר את התחושה של השם לפן העסקי ולאו דווקא החברתי (או אולי הרוחני) שלו. בזרימה מכוונת למפעלים ולצוותי עבודה שיש בהם תקיעות תהליכית ולכן היה חשוב להשתמש בצבע כדי לחזק את המסר העסקי. עוד דוגמה מצויינת לשימוש נכון בצבע היתה בלוגו של Box On Time. השימוש בצבע הכתום התבצע במקרה הזה בשל השימוש הרב של חברות גדולות בתחום היבוא והיצוא בצבע הכתום. הצבע הכתום משמש לשידור המסר – הלקוח במרכז, שירות מעל הכל. Box On Time  חדשה יחסית בשוק אך נקלטה יפה מאוד ומקבלת בזכות המיתוג החזק פניות מכל רחבי הארץ.

הזדמנות

יותר מהכל צריך להסתכל על הלוגו העתידי שלכם כעל הזדמנות. הזדמנות למה את שואלים? הזדמנות לרושם ראשוני כמובן! ברגע שעיניו של הלקוח הפוטנציאלי ינוחו על כרטיס הביקור שלכם הם יתורו באופן אוטומטי בחיפוש אחר הלוגו. יריית הפתיחה נשמעת – תהליך המכירה מתחיל כאן. וגם אם הוא יקנה מכם רק עוד 3 שנים עדיין תהליך המכירה צריך להתחיל מהלוגו ומהמפגש הראשון של הלקוח איתכם, זו הדרך הנכונה ליצור אמון, וזו ההזדמנות שלכם לדבר עם הלקוח ולדאוג שהמסר יכיל את כל הפרטים החשובים כל כך עליכם שחשוב לכם שהוא יידע.

מה עם הנדנדה??

לא, לא שכחנו את הנדנדה שלנו. אם שם לעסק מדומה לוו החיבור לתקרה היום הוספנו את החבלים המשתלשלים ממנו ועתידים להרכיב את נדנדת השיווק. בפרק הבא נדבר על הידיות של הנדנדה אותם מחברים לחבלים המשתלשלים מהתקרה או במילים אחרות – עולם הדפוס, סוגי הדפסות – למה צריך כמה צריך ואיך.

סטודיו סימני דרך | מיתוג שמבין ביזנס - רח' המתכת 28 א.ת. כרמיאל (מכתבים ל: אשור 5/2 כרמיאל), טלפון: 072-2524247, נייד:054-5458974